Personeels-, relatie en netwerkreizen, incentives, sportieve, culinaire en culturele teambuildingsreizen, lezersreizen en evenementen, in binnen- en buitenland

Veelgestelde vragen over uw geboekte reis

Boeken

Online boeken bij Surprising gebeurt veilig. Uw boeking wordt via een beveiligde verbinding verzonden.

Surprising Holland (KvK 04051649) is aangesloten bij SGR. Binnen de grenzen van de SGR-garantieregeling vallen de in dit programma/op deze internetsite gepubliceerde reizen onder de garantie van SGR. De SGR-garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is zijn vooruitbetaalde reisgeld terug te krijgen als zijn wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen tegenprestatie niet kan nakomen.
Een reis is na boeking definitief en kan niet meer gewijzigd worden.
In sommige gevallen kunnen we uit coulance proberen om na boeking een wijziging door te voeren.
Houdt u er rekening mee dat hieraan kosten verbonden kunnen zijn. Neemt u hiervoor contact op met ons via telefoonnummer (0592) 33 11 29.

Indien u via onze website boekt, verschijnt een bevestigingsboodschap op uw scherm en ontvangt u per e-mail een boekingsbevestiging.

Indien u via een inschrijfformulier of telefonisch boekt, ontvangt u een boekingsbevestiging per e-mail. Indien u niet over een e-mail beschikt, ontvangt u een boekingsbevestiging per post.

Een boeking gemaakt via de website, een inschrijfformulier of telefonisch is definitief. Dit betekent dat u in het geval van annulering kosten verschuldigd bent volgens onze Algemene Voorwaarden Groepsreizen.
Wanneer een reis ‘op aanvraag’ is wil dat zeggen dat de reis op de gekozen datum niet (meer) direct vanuit onze voorraad beschikbaar is. Als u een reis ‘op aanvraag’ boekt, proberen wij om extra kamers en/of vliegtuigstoelen voor u in te kopen bij de leveranciers.

Als uw aanvraag wordt gehonoreerd, dan zetten wij deze gelijk om in een definitieve boeking, waarbij de gewone annuleringsvoorwaarden gelden. Mocht de reis duurder uitvallen, dan overleggen we dat eerst met u. Kunnen wij uw aanvraag niet inwilligen, dan vervalt uw boeking kosteloos.

We streven ernaar uw aanvraag z.s.m. af te handelen. Zodra we antwoord hebben van de leveranciers, brengen wij u op de hoogte.
Indien u niet direct kunt beslissen of u met een reis meewilt, neemt u dan contact met ons op via telefoonnummer (0592) 33 11 29. Wij kijken dan of het voor de reis van uw keuze mogelijk is een optie te nemen. Gedurende de afgesproken periode houden we dan vrijblijvend een plaats voor u vrij.
Wanneer u op de website op "Boeking bevestigen" klikt, wordt de boeking definitief vastgelegd in ons reserveringssysteem. Op uw scherm verschijnt een bevestigingsboodschap. Ook ontvangt u per e-mail een boekingsbevestiging.
 
U kunt een reis boeken via onze website, via een inschrijfformulier (telefonisch op te vragen) of telefonisch. Ook is het mogelijk om uw reis op ons kantoor in Assen te boeken. Belt u dan vooraf om een afspraak te maken, telefoon (0592) 33 11 29.

Een boeking gemaakt via de website, een inschrijfformulier of telefonisch is definitief. Dit betekent dat u in het geval van annulering kosten verschuldigd bent volgens onze Algemene Voorwaarden Groepsreizen.

Heeft u een vraag of wilt u meer informatie? Neemt u dan contact met ons op via telefoonnummer (0592) 331129. Wij helpen u graag verder!

Betalen

U ontvangt de factuur binnen ca. 8 dagen na uw boeking. Op de factuur wordt een aanbetaling en een restantbetaling vermeld. De aanbetaling bedraagt circa 25% van de totale reissom. De premie van de eventuele afgesloten reis- en/of annuleringsverzekering en de poliskosten van de verzekering betaalt u ook met de aanbetaling.

Het aanbetalingsbedrag (1e termijn) dient binnen 5 dagen na ontvangst van de factuur te worden voldaan. De restantbetaling (2e termijn) dient uiterlijk 6 weken voor vertrek te zijn voldaan. De uiterlijke betaaldata staan vermeld op de factuur.

Boekt u een reis met vertrek binnen 6 weken, dan betaalt u de gehele reissom direct in één keer. De betaling dient bij ons binnen te zijn vóór aanvang van de reis.
U ontvangt geen bevestiging van uw betaling. Mochten wij uw betaling niet tijdig hebben ontvangen dan nemen wij contact met u op.
De betaling maakt u over naar ons IBAN-nummer onder vermelding van uw factuurnummer:

IBAN NL38 ABNA 0608 0943 31
BIC ABNA NL2A
Rekeninghouder: Surprising Holland

Uw factuurnummer vindt u op uw factuur.
U ontvangt de factuur zodra het minimum aantal deelnemers is bereikt. Op de factuur wordt een aanbetaling en een restantbetaling vermeld. Het aanbetalingsbedrag bevat ook de kosten van de eventuele reis- en/of annuleringsverzekering.

Het aanbetalingsbedrag dient binnen 5 dagen na ontvangst van de factuur te worden voldaan.
De restantbetaling dient uiterlijk 6 weken voor vertrek te zijn voldaan.

Boekt u een reis met vertrek binnen 6 weken, dan dient u bij boeking de gehele reissom direct in één keer te voldoen. De betaling dient bij ons binnen te zijn vóór aanvang van de reis.

Annuleren

Nadat u uw annulering heeft doorgegeven aan Surprising Holland, ontvangt u een annuleringsfactuur. Hierop staat welke kosten u verschuldigd bent aan Surprising Holland. Deze annuleringsfactuur kunt u gebruiken voor het claimen van de gemaakte kosten bij de verzekeringsmaatschappij.

Heeft u uw verzekering via Surprising Holland afgesloten bij Unigarant verzekeringen? Klik dan hier voor informatie over het melden schade.
Annuleert u uw reis, dan bent u annuleringskosten verschuldigd. De hoogte van het bedrag is afhankelijk van de datum waarop u annuleert:

  • bij annulering tot de 42ste kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: de aanbetaling;
  • bij annulering vanaf de 42ste kalenderdag (inclusief) tot de 28ste kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: 35% van de reissom;
  • bij annulering vanaf de 28ste kalenderdag (inclusief) tot de 21ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 40% van de reissom;
  • bij annulering vanaf de 21ste kalenderdag (inclusief) tot de 14de dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 50% van de reissom;
  • bij annulering vanaf de 14de kalenderdag (inclusief) tot de 5de dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 75% van de reissom;
  • bij annulering vanaf de 5de kalenderdag (inclusief) tot de vertrekdag: 90% van de reissom;
  • bij annulering op de vertrekdag of later: de volledige reissom.


Per annulering worden € 27,50 administratiekosten in rekening gebracht.

Indien voor een reis afwijkende annuleringsvoorwaarden gelden, dan wordt dit vermeld in de reisinformatie.

Heeft u een annuleringsverzekering afgesloten, dan kan het zijn dat deze kosten door de verzekering vergoed worden. Neemt u hiervoor contact op met uw verzekeraar. De administratiekosten van € 27,50 en de premie van de annuleringsverzekering en poliskosten worden niet uitgekeerd.

Heeft u een reis- en/of annuleringsverzekering afgesloten via Surprising Holland bij Unigarant verzekeringen? Bekijk dan hier de informatie over de verzekeringen en het melden van schade bij Unigarant.

Gegevens over annuleren vindt u ook terug in onze Algemene Voorwaarden Groepsreizen.
Bent u door omstandigheden genoodzaakt uw reis te annuleren? Dan kunt u uw annulering telefonisch (0592) 33 11 29 of via mail aan ons doorgeven: info@surprisingholland.nl.

Bepalend is de datum van ontvangst van uw annulering. Aan een annulering zijn kosten verbonden. Heeft u een annuleringsverzekering via ons afgesloten bij Unigarant en annuleert u de boeking met een voor de verzekering geldige reden, dan kunnen de kosten mogelijk via de verzekering teruggevorderd worden. De voorwaarden van de annuleringsverzekering vindt u onder het kopje Verzekeringen.

Groepsreis

Jazeker. Aan de hand van uw doelstellingen, wensen en budget stellen wij graag een groepsreis op maat samen voor uw gezelschap. Neemt u hiervoor contact met ons op via telefoonnummer (0592) 33 11 29. Meer informatie over groepsreizen op maat vindt u ook onder het kopje Groepsuitjes & Arrangementen.
Onze reizen kennen over het algemeen een aangenaam reistempo. Wij bieden u gevarieerd programma met excursies en uitstapjes waaraan u vrijblijvend kunt deelnemen. Geen enkel onderdeel van een programma is verplicht. Wel is het van belang - in de eerste plaats voor uw eigen plezier - dat u goed ter been bent. Sommige reizen bieden excursies en uitstapjes waarbij er meer gelopen wordt. Het is bijv. niet altijd mogelijk om u dichtbij het centrum of bezienswaardigheid af te zetten of op te halen. Het is dus noodzakelijk dat u gemakkelijk grotere afstanden kunt lopen, trappen kunt nemen en dat u zelfstandig (eventueel met behulp van uw medereiziger binnen dezelfde boeking) in en uit de touringcar of minibus, enz. kunt stappen. Heeft u behoefte aan nadere informatie of wilt u overleg? Neemt u dan contact met ons op via telefoonnummer (0592) 33 11 29.
Boekt u een groepsreis van Surprising Holland, dan geniet u van het gemak van een groepsreis met altijd genoeg individuele vrijheid. De reizen zijn met zorg samengesteld waarbij vervoer, transfer, overnachting, eten en ervaren begeleiding zijn inbegrepen. De groep bestaat meestal uit samenreizenden, maar vaak ook alleengaande reizigers. De minimale en maximale groepsgrootte vindt u terug in de reisinformatie. Wij bieden bij onze reizen een gevarieerd programma met excursies aan. Hieraan kunt u vrijblijvend deelnemen. Geen enkel onderdeel van het programma is verplicht. Bij de reisinformatie ziet u exact wat is inbegrepen bij de reis.
Onze groepen bestaan meestal uit samenreizenden, maar vaak ook alleengaande reizigers. Reist u alleen, dan vindt u ongetwijfeld snel aansluiting in de groep.
De minimale en maximale groepsgrootte vindt u terug in de reisinformatie. De groepsreizen zijn gebaseerd op genoemd minimaal aantal deelnemers. Het genoemde minimum en maximum is niet absoluut. Een enkele keer kan hiervan afgeweken worden, bijvoorbeeld als de laatste boeking uit meer dan één inschrijving bestaat.
Een reis gaat altijd door, mits het minimum aantal deelnemers niet wordt gehaald. Mocht het minimum aantal deelnemers niet worden gehaald, dan kunnen we besluiten de reis niet door te laten gaan. Dit hoort u zo snel mogelijk, maar uiterlijk vier weken voor vertrek. Gelukkig komt dit niet vaak voor. Hoort u niks, dan kunt er gewoon vanuit gaan dat de reis doorgaat.

Heeft u geboekt dan is deze boeking definitief. Indien u genoodzaakt bent om de reis te annuleren, dan bent u annulering kosten verschuldigd volgens onze Algemene Voorwaarden Groepsreizen.

Speciale wensen

Wilt u er zeker van zijn dat u tijdens de vlucht naast elkaar komt te zitten? Of wilt u een stoel met extra beenruimte of aan het gangpad? Dan kunnen wij de gewenste stoel(en) vooraf voor u reserveren (indien beschikbaar). U bent er dan zeker van dat u naast elkaar komt te zitten en de gewenste stoelen heeft. Reserveert u niet vooraf, dan worden u stoelen bij de incheck op de luchthaven toegewezen. Voor het reserveren van stoelen worden door de vliegmaatschappij kosten in rekening gebracht. Voor prijzen en reserveren kunt u contact met ons opnemen via telefoonnummer (0592) 33 11 29.
Speciale wensen (preferenties), zoals bijv. een balkon, zonzijde, etc. kunt u bij uw boeking kenbaar maken. Hieraan zal – indien mogelijk – worden voldaan. Een preferentie (voorkeur) blijft te allen tijde een voorkeur en kan nooit gegarandeerd worden. Surprising Holland kan dan ook geen garantie geven voor het daadwerkelijk realiseren hiervan. Als de wens zo belangrijk is dat de reisovereenkomst alleen wordt afgesloten als er aan de wens tegemoet wordt gekomen, dan is het een essentie. Aan een essentie zijn kosten verbonden. Elke essentie kost 35 euro, tenzij anders vermeld. Zie hiervoor artikel 2.9 van de Algemene Voorwaarden Groepsreizen.

Verzekeringen

Op de factuur/bevestiging die u van Surprising Holland ontvangt staat vermeld welke verzekering(en) u heeft afgesloten en welke dekkingen zijn meeverzekerd.

Voor details van de verzekeringen verwijzen wij u naar de polisvoorwaarden van Unigarant.
Voor de polisvoorwaarden van Unigarant Verzekeringen klik hier.

Het is belangrijk om voor de details van de verzekeringen deze voorwaarden te raadplegen.
De annuleringverzekering kunt u direct tijdens uw boeking afsluiten.

Heeft u al geboekt en wilt u alsnog een annuleringsverzekering afsluiten? Houdt u er dan rekening mee dat dit tot uiterlijk 7 dagen na uw boekingsdatum mogelijk is.
De kortlopende reisverzekering en annuleringsverzekering kunt u gemakkelijk tijdens uw boeking afsluiten.
Meer informatie over de verzekeringen vindt u hier.
Voor meer informatie kunt u uiteraard ook contact opnemen met Surprising Holland (0592) 33 11 29.
Tijdens uw boeking bieden wij u de mogelijkheid om een kortlopende reisverzekering en annuleringsverzekering af te sluiten bij Unigarant Verzekeringen.

Meer informatie over de verzekeringen vindt u hier.

Reisbegeleiding

U ontmoet de reisbegeleider meestal op het vliegveld waarvan u vertrekt. In het geval van een transfer vanaf een opstapplaats naar de vertrekkende luchthaven, zal de reisbegeleider meegaan op de transfer. In sommige gevallen ontmoet u de reisbegeleider bij aankomst op het vliegveld in het land van bestemming. Deze informatie leest u in de reisbescheiden die u voor vertrek ontvangt.
In de meeste landen is het geven van rondleidingen voorbehouden aan de plaatselijke gidsen. Indien er ter plaatse een excursie wordt aangeboden, dan wordt deze veelal begeleid door een lokale gids. Dit vindt u terug in de reisinformatie (zie “inbegrepen”). De lokale gids kan u alles vertellen over zijn eigen land en de bezienswaardigheden.
Indien de reis wordt begeleid door een Surprising Holland reisbegeleider, dan staat dit vermeld in de reisinformatie (zie “inbegrepen”). De reisbegeleider is uw gastheer/gastvrouw en verantwoordelijk voor een goed verloop van de reis. Gedurende uw reis is de reisbegeleider uw eerste aanspreekpunt en bij vragen kunt u bij hem/haar terecht. Daarnaast assisteert uw reisbegeleider u bij de incheck (op de luchthaven, in het hotel).

De reisbegeleider is geen gids. Indien er tijdens een reis excursies worden aangeboden, of zijn inbegrepen bij de reis, dan gaat er ook een lokale gids mee, tenzij anders vermeld (zie “inbegrepen” bij de reisinformatie). Deze gids kan u alles vertellen over de omgeving en de bezienswaardigheden.

Voor vertrek

Het is verplicht om een geldig reisdocument (paspoort of identiteitskaart) bij u te hebben. U bent altijd zelf verantwoordelijk voor het verkrijgen van de juiste reisdocumenten voor uw reis. Ook wanneer er wijzigingen in regelgeving optreden.
Indien u voor een reis een visum nodig heeft, dan staat dit vermeld in de reisinformatie.
Circa 1 week voor vertrek ontvangt u de reisbescheiden. Deze ontvangt u met de post. Afhankelijk van uw type reis bevatten de reisbescheiden extra informatie over de reis, definitieve vluchttijden, opstaptijden, e-ticket, deelnemerslijst, etc.
Let op: reisbescheiden worden pas aan u toegestuurd indien wij de volledige reissom hebben ontvangen.

Tijdens de reis

Mocht u over iets niet tevreden bent, dan verwachten wij dat u daarvan meteen melding maakt bij de reisbegeleiding. Wacht u hier dus niet mee tot u weer thuis bent. Op deze manier kunnen wij ter plaatse tot een oplossing komen. Uiteraard doen wij onze uiterste best om de reis voor u zo aangenaam mogelijk te maken.
Op vrijwel elke bestemming worden excursies aangeboden. Deelname aan de excursies is geheel vrijblijvend. Onze reisbegeleiding informeert u ter plaatse over de excursiemogelijkheden en de prijzen. De excursies kunt u ter plaatse boeken en betalen aan de reisbegeleiding. De organisatie en de uitvoering van de excursies vallen in de meeste gevallen onder de verantwoording van een lokale agent.

Algemene Voorwaarden